Programma

Topteam van sprekers

We hebben een divers team van absolute topsprekers voor je samengebracht. Ze delen hun beste tips en ideeën vanuit hun eigen expertise. Echte experts op het gebied van salescoaching, acquisitie, klantgerichtheid, aanbestedingen en customer experience. Interactief, geïnspireerd en actueel.

Stel je vragen na iedere sessie en kom in de uitzending. Het is jouw dag en gaat over jouw vak!

 

Voorlopig programma van de dag

08.30 uur

Online ‘inloop’

08.45 uur

Welkomstwoord door de dagvoorzitters

09.00 uur

Spreker 1: Harro Willemsen vertelt je hoe om te gaan met acquisitie in tijden van crisis

10.00 uur

Spreker 2: Cindy Vranken over echt commercieel resultaat behalen uit webinars

11.00 uur

Spreker 3: Keynote Steven van Belleghem over een 'Offer you can't refuse'

12.00 uur

Rondetafel-gesprek met Jeroen Renders en Kirsten van der Vaart: sales in tijden van crisis, door de SMA

13.00 uur

Spreker 4: Natasja Hoogenboom over de vijf stappen naar een winnende aanbesteding

14.00 uur

Spreker 5: Keynote Daniëlle de Jonge over 'Maak jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk'

15.00 uur

Spreker 6: Mark Geljon en Maries Dinaux over de buyer journey als ijkpunt voor sales succes

16.00 uur

Spreker 7: Jan-Willem Seip met 7 tips voor succesvolle telefoon- en videogesprekken met je klant

17.00 uur

Spreker 8: Heleen Ernst over de millennial als klant. Wat vraagt dat van jou als salesprofessional?

18.00 uur

Dinerpauze: Het Vergeten Kind in de uitzending en het publiek is aan zet

19.00 uur

Spreker 9: Richard van Houten met de top 10 sales-beïnvloeders van gedrag

20.00 uur

Spreker 10: Bianca Cuperus over de geheimen van Disney

21.00 uur

Spreker 11: Ron Hubbers en Jolanda Wicherson over sales en het verschil tussen mannen en vrouwen

22.00 uur

Afsluiting door de dagvoorzitters

22.15 uur

Einde van het Online Sales Seminar

De presentaties duren ongeveer 35 minuten gevolgd door 10 minuten ruimte voor het stellen van vragen

Meer informatie over alle sprekers, gasten en hun bijdragen

Jan-Willem Seip Tips voor succesvolle telefoon- en videogesprekken met je klant

In de huidige crisis is het bezoeken van klanten en prospects praktisch onmogelijk geworden. Video en telefoon zijn superbelangrijke tools om de relatie met klanten en prospects toch een boost te geven. Maar hoe doe je dat goed en met resultaat? In 30 minuten leer je hoe je veel meer rendement uit je telefoongesprekken en videogesprekken gaat halen.

Jan-Willem Seip verzorgt trainingen, workshops, presentaties en lezingen op het gebied van sales. Hij is een bevlogen en energieke trainer van groepen en auteur van elf boeken en meer dan driehonderd artikelen. Ook is hij sinds 2004 NIMA-examinator voor de examens Sales A en Sales B. www.vendicum.nl

Natasja Hoogenboom De 5 stappen naar een winnende aanbesteding

Soms lijkt het alsof inkopers en verkopers van verschillende planeten komen. In deze interactieve masterclass leer je wat een offerte nou écht onweerstaanbaar maakt voor een inkoper. Het gaat bij het inschrijven op aanbestedingen immers om meer dan alleen de prijs. Je zult ook moeten overtuigen met een helder en aantrekkelijk verhaal op papier. Je ontvangt tips en aanwijzingen waarmee voortaan ook jouw offertes overtuigen.

Deze online masterclass wordt verzorgd door tendercoach en offertetrainer Natasja Hoogenboom. Haar motto is: help de klant inkopen. Ze evalueerde in de afgelopen 20 jaar honderden aanbestedingstrajecten en weet als geen ander waar klanten op letten. “Zij kent het verschil tussen een tekst en een winnende tekst,” aldus één van haar klanten. Ze is auteur van het boek Experttips voor Onweerstaanbare Offertes.

Richard van Houten Top 10 Sales Beïnvloeders (van gedrag)

In een razendsnelle en energieke presentatie laat Richard in 30 minuten de 10 belangrijkste gedragsbeïnvloeders in sales zien: stuk voor stuk eenvoudige manieren om anderen positief te stemmen en voor likeability te zorgen. Deze beïnvloeders wekken energie op bij jezelf, en zorgen ervoor dat je makkelijker aansluiting vindt en mooie samenwerkingen creëert. Je wordt een persoon waar collega’s en klanten graag naar luisteren en mee praten. Je wordt een beïnvloeder. Op heldere en humorvolle wijze hoor en zie je hoe veranderingen in je eigen houding en gedrag leiden tot een prettige versterking van je natuurlijke autoriteit, waarin anderen graag positief worden meegenomen.

Richard van Houten is al 15 jaar een specialist in salesmotivatie. Dankzij zijn commerciële ervaring bij Praxis, Nestlé, Bols Distilleries Int. en bij het Zweedse verpakkingsconcern Iggesund, weet Richard op diverse manieren salestargets te halen. Door de ervaring met klanten en salespartners uit verschillende Europese landen geeft hij zijn manier van verkopen glans met Zuid Europese flair, Duitse degelijkheid, Engelse humor en natuurlijk Nederlandse directheid. Deze schat aan ervaring geeft hem een onorthodoxe kijk op sales. www.bronpartners.nl

Harro Willemsen Dagvoorzitter en spreker over acquisitie in tijden van crisis

In tijden van een crisis of grote recessie is acquisitie extra uitdagend. Toch zijn salesprofessionals ook nu verantwoordelijk voor het vinden van nieuwe klanten en markten. De Par5 methode is door de professionele en sensitieve aanpak de meest succesvolle acquisitiemethode van dit moment.  In deze presentatie geeft Harro de beste practises en meest praktische tips om ook tijdens een crisis succesvol nieuwe business te generen.

Harro Willemsen werkt de afgelopen twintig jaar als salestrainer voor meer dan 250 organisaties in Europa. Als echte vernieuwer van het salesvak heeft hij duizenden professionals opgeleid en gecoacht. Hij is auteur van de bestseller de Par5 methode, heeft meer dan honderd artikelen gepubliceerd en heeft een eigen YouTube kanaal met video’s over sales.

Daniëlle de Jonge Maak jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk

Vergeet B2B en B2C. Zakendoen in de nieuwe economie vraagt om een eigentijdse manier van klantgerichtheid en verkopen. Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en onderscheidende kracht is hierbij essentieel. Die vind je niet zozeer in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. Échte aandacht. Van mens tot mens. Human2Human dus! Verkooppraatjes maken plaats voor échte aandacht en interesse. En dat is meteen de essentie van onderscheidend zakendoen. Jij maakt het verschil. Bovendien liggen de mogelijkheden om aandacht te geven voor het oprapen, de kunst is ze doeltreffend en doordacht in te zetten. In deze presentatie laat Daniëlle de Jonge je zien hoe je op een onverwachte manier, op onverwachte momenten en met een onverwachte boodschap in elke fase van het verkoopproces onderscheidend kunt zijn. Met humor en aansprekende voorbeelden, typerend voor haar presentaties. Nieuwsgierig naar Daniëlle? Bekijk alvast dit filmpje.

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties. Als spreker en trainer helpt zij bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers ‘Verleid de Klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgericht’ en maakt voor BNR Nieuwsradio ‘Dé Klantenpodcast’. www.danielledejonge.nl

Steven van Belleghem The Offer you can't refuse

Digitaal gebruiksgemak is het nieuwe minimum. Heb je dat: goed zo! Heb je het niet dan verlies je. Aan de hand van twee dimensies zoomt Steven in op klantenverwachtingen die verder gaan dan puur gebruiksgemak. Ten eerste: hoe kunnen bedrijven een ‘partner in life’ worden van hun klanten, en ten tweede: hoe kun je als bedrijf verantwoordelijke keuzes maken voor de maatschappij. Het combineren van deze twee elementen zorgt voor ‘an offer people can’t refuse”.

Steven Van Belleghem is internationaal spreker, auteur van vier internationale bestsellers en ondernemer. Al meer dan twintig jaar doet hij onderzoek naar de link tussen consumentengedrag en technologie. Zijn inzichten vertaalt hij in presentaties en boeken over de toekomst van klantgerichtheid. Naast spreker en auteur is Steven oprichter van het inspiratiebureau Nexxworks en het social media agency Snackbytes. Verder is Steven gastdocent aan de London Business School en professor aan de Vlerick Business School.

Ron Hubbers Sales en het verschil tussen mannen en vrouwen

Met Jolanda Wicherson voert Ron een pittig gesprek over de laatste salesinzichten op het gebied van mannen en vrouwen. Ze verkennen de verschillen, de overeenkomsten, en vooral hoe je als salesprofessional de taal van je klant kunt leren verstaan en spreken. Soms kort door de bocht. Dan weer zeer genuanceerd. Verbindend en confronterend. Alles dat er nodig om je inzicht in de feminiene en masculiene behoeften scherp te stellen. Wil je future-proof salesprofessional zijn? Dan mag je dit niet missen!

Ron Hubbers is de aangewezen persoon als je wilt weten hoe je nieuwe klanten wint en houdt. Met zijn energie, humor en actie zorgt hij voor een intense ervaring. Hij maakt gebruik van de nieuwste, bewezen inzichten die zorgen voor een confronterende aanpak, waarbij focus en daadkracht resultaat garanderen.

Jolanda Wicherson Sales en het verschil tussen mannen en vrouwen

Herken je dat? Je hebt een gesprek met de andere sexe, en je krijgt het gevoel dat je allebei een totaal andere taal spreekt. In sales ontmoeten vrouwelijke en mannelijke stijlen dagelijks. Klanten en verkopers die elkaar moeten begrijpen. Die een relatie aan willen gaan. Die elkaars taal moeten spreken. Helaas praten ze vaak langs elkaar heen.

Jolanda voert met Ron Hubbers een pittig gesprek over de laatste salesinzichten op het gebied van mannen en vrouwen. Ze gaan op zoek naar de verschillen. En de overeenkomsten. En vooral hoe je als salesprofessional de taal van je klant kunt leren verstaan en spreken. Soms kort door de bocht. Dan weer zeer genuanceerd. Verbindend en confronterend. Alles wat er nodig om je inzicht in de feminiene en masculiene behoeften scherp te stellen. Wil je future-proof salesprofessional zijn? Dan mag je dit niet missen!

Jolanda Wicherson is ondernemerscoach, en legt zich vooral toe op het bijbrengen van salestechnieken aan niet-salesprofessionals. In 2015 werd zij verkozen tot zakenvrouw van Flevoland en ze is auteur van het boek Geef je bedrijf een Kickstart.

Heleen Ernst De millennial als klant. Wat vraagt dat van jou als salesprofessional?

Als salesprofessional in een B2B omgeving heb je steeds vaker te maken met millennials als DMU-leden of met millennial-entrepreneurs. In 2025 zal ongeveer 75% van de wereldwijde beroepsbevolking bestaan uit millennials. Zij denken anders, handelen anders en leggen andere prioriteiten bij het zakendoen. Hoe kun jij hier als salesprofessional (van een andere generatie) op inspelen, hoe ga jij zorgen dat je in deze crisistijd én in de toekomst effectief blijft in sales? In deze presentatie geeft Heleen een aantal inzichten en tips mee, zodat je zowel tijdens deze crisis als in de toekomst toegevoegde waarde kunt blijven leveren aan jouw klanten.

Heleen Ernst is Millennial-expert en Salescoach. Ze helpt bedrijven met het boeien, binden en ontwikkelen van Millennials en generatie Z. Met ruime ervaring in de sales, als in-house salestrainer en inmiddels als zelfstandig ondernemer geeft ze lezingen, adviseert, traint en coacht ze door het hele land.  Inspirerend, nieuwsgierig, gedreven en van nature gevoelig voor ‘waarom’ mensen doen wat ze doen weet ze verandering in gang te zetten bij mens en organisatie. www.urskills.nl

Cindy Vranken De geheime ingrediënten om je conversie te verdubbelen tijdens je verkoopwebinar

Verkoopwebinars zijn de slimste en meest winstgevende tool om consistent nieuwe omzet te genereren. Als je leert hoe je ze voor jou kan laten werken, heb je een aanzienlijk voordeel ten opzichte van je concurrenten. Cindy deelt voor het eerst wat de geheime ingrediënten zijn die je conversie tijdens een verkoopwebinar kunnen verdubbelen. Ze zal je inspireren en uitdagen met concrete tips zodat je daarna geen excuus meer hebt om er niet mee aan de slag te gaan.

Cindy Vranken is de nr. 1 Sales & Awareness coach voor ondernemers. In maart 2015 startte ze haar online bedrijf MegaCindy en binnen de eerste maand haalde ze een omzet van 6 cijfers, zonder naamsbekendheid en zonder emaillijst. Ze gebruikte enkel de kracht van verkoopwebinars. Cindy gelooft dat je het als ondernemer verdient om te stralen in je business, en leert je te verkopen vanuit je hart. Ze is succesvol salesprofessional met 25 jaar ervaring en ontwikkelde haar soft skills als Reiki master, healer en Avatar wizard. www.megacindy.com

Bianca Cuperus Wat je van o.a. Disney kunt leren over gastvrijheid in verkopen

De magie van Disney zorgt ervoor dat mensen worden geraakt. Maar hoe doen ze dat? Er zijn een aantal stappen die Disney en andere bedrijven in de gastvrijheidsindustrie toepassen om ervoor te zorgen dat de klant zich extra welkom voelt. Door je klanten te zien als gasten ga je ze vanzelf op een gastvrije manier behandelen. Bianca Cuperus zal laten zien hoe je met een aantal stappen al het verschil kunt maken door een gastvrije verbinding aan te gaan met je klant.

Bianca Cuperus is een doorgewinterde hospitality-salesexpert. Met meer dan 20 jaar ervaring in de gastvrijheidsbranche in binnen- en buitenland, weet ze als geen ander welk effect gastvrijheid heeft op de klantbeleving. Ze neemt de ervaring die ze opdeed bij Walt Disney World en Disneyland Parijs mee in haar salestrainingen. www.buro-bic.nl

Jan-Peter Bogers Dagvoorzitter en moderator van de dag

Zeker in deze onzekere tijden is het belangrijk om als organisatie te weten wie je bent, wat je bestaansrecht is en welke meerwaarde je levert aan mens en maatschappij. Een krachtige organisatie weet dat niet alleen, maar bewijst dat door het te laten zien in alle facetten van het zakendoen. Met de methode StoryDoing laat Jan-Peter organisaties hun verhaal niet alleen maar vertellen, maar ook doen. Tijdens het Online Sales Seminar laat Jan-Peter in de rol van dagvoorzitter vooral zijn collega’s hun verhaal vertellen.

Jan-Peter Bogers helpt organisaties met complexe vraagstukken op het gebied van strategie, samenwerking, innovatie, cultuur en identiteit. Hij helpt ze van visie naar actie. Daarnaast is hij spreker en auteur van twee boeken: Versimpelen, projecten realiseren zonder gedoe, dat in 2014 op de shortlist (top 5) kwam voor Managementboek van het Jaar. En StoryDoing voor organisaties (2017), dat hij samen schreef met Ron van Gils.

Mark Geljon De buyer journey als ijkpunt voor sales succes

Een excellente Customer Experience staat centraal bij het design van succesvolle ondernemingen. Logisch toch? Waarom dan niet voor jouw salesproces? Voor het design van een effectief salesproces is de buyer journey een cruciale schakel. Alleen sturen op de salesfunnel vanuit eigen activiteiten is wel praktisch en meetbaar maar niet effectief genoeg. Hoe design je een salesproces en bijbehorende salesfunnel die wel effectief zijn? En hoe krijg je jouw mensen hiervoor gericht op niveau? De crux is dat je in staat bent om de beide perspectieven om mekaar af te stemmen. Het perspectief van de salesfunnel is een inside out proces dat je nodig hebt om interacties te converteren naar financiele bedrijfswaarde. Het perspectief van de buyer journey is outside-in richting geven aan alle communicatie, waarde en interactie- activiteiten om te zorgen dat klanten een ervaring hebben die waarde oplevert voor hen en voor je bedrijf. Alleen dan krijg je loyale klanten, minder churn/meer return sales en hou je de basis om je bedrijf duurzaam te laten groeien.

Mark Geljon is founding partner en principal CX consultant bij GriDD, een bedrijf dat hij in 2008 oprichtte. GriDD is dé customer experience design company. Zij helpen bedrijven om hun ambitie op het gebied van customer experience (CX) waar te maken door in de volle breedte klanten centraal te zetten in hun communicatie en organisatie. Hiervoor zetten ze CX-strategie op, organiseren samen met de klant CX architectuur zodat organisaties écht toegewijd zijn aan hun klanten en zorgen ze dat de middelen die nodig zijn voor excellente klantbelevingen op de juiste manier worden gecreëerd. Ze zijn met zijn tienen en werken vanuit kantoren in Utrecht en Enschede voor grote bedrijven in de tech, industrie en overheid.

Maries Dinaux De buyer journey als ijkpunt voor sales succes

Een excellente Customer Experience staat centraal bij het design van succesvolle ondernemingen. Logisch toch? Waarom dan niet voor jouw salesproces? Voor het design van een effectief salesproces is de buyer journey een cruciale schakel. Alleen sturen op de salesfunnel vanuit eigen activiteiten is wel praktisch en meetbaar maar niet effectief genoeg. Hoe design je een salesproces en bijbehorende salesfunnel die wel effectief zijn? En hoe krijg je jouw mensen hiervoor gericht op niveau? De crux is dat je in staat bent om de beide perspectieven om mekaar af te stemmen. Het perspectief van de salesfunnel is een inside out proces dat je nodig hebt om interacties te converteren naar financiele bedrijfswaarde. Het perspectief van de buyer journey is outside-in richting geven aan alle communicatie, waarde en interactie- activiteiten om te zorgen dat klanten een ervaring hebben die waarde oplevert voor hen en voor je bedrijf. Alleen dan krijg je loyale klanten, minder churn/meer return sales en hou je de basis om je bedrijf duurzaam te laten groeien.

Maries Dinaux is de afgelopen 25 jaren actief geweest in het salesdomein voor corporates en MKB als consultant, interim manager coach en trainer. Belangrijke thema’s zijn inrichten en ontwikkelen van sales organisaties. In 2015 heeft hij MijnSkillPaspoort opgericht. Zij ondersteunen het ontwikkelproces door het individu centraal te zetten in wat deze al kan en wil en daar gericht de juiste ontwikkelmiddelen op maat aan te koppelen, zoals coach, training, e-learning, peer feedback, etc. Zij helpen bedrijven om de kritieke skills en de strategische skill gap in kaart te brengen en gericht te dichten.

Kirsten van der Vaart Rondetafel-gespek over sales in tijden van crisis

Kirsten van der Vaart was dit jaar finalist van de Young Sales Professional van het jaar. Zij is sales consultant Zakelijke Dienstverlening bij Asito. Haar taak is onder andere het begeleiden van offerteteams voor aanbestedingen met daarin diverse collega’s; van tekstschrijver tot calculator, regiomanager en objectleiders. Daarnaast bezoekt zij (potentiële) klanten om hen te enthousiasmeren over Asito. Ze is dan ook altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Haar doel is om de vraag achter de vraag te achterhalen: wat wil een opdrachtgever nou echt? Wat is hun werkelijke behoefte? Hun wensen gaan namelijk meestal verder dan schoonmaak. Haar motto is: samen creëer je meerwaarde.

Jeroen Renders Rondetafel-gespek over sales in tijden van crisis

Ruim 19 jaar actief in commerciële functies in de hospitality branche bij internationale hotel merken Accor Hotel Group, InterContinental Hotel Group, Hampshire Hotels (nu Eden Hotels). Momenteel Verkoopdirecteur NH Hotel Group in Nederland, Groot-Brittannië en Ierland. NH Hotel Group is onderdeel van Minor hotels en vertegenwoordigen ruim 500 hotels wereldwijd. NH Hotel Group lanceert het ‘Feel Safe at NH’ keurmerk in samenwerking met SGS – 10 gezondheids- protocollen om de veiligheid van gasten en medewerkers in de hotels te waarborgen. Zijn motto is: Ben integer, blijf pro-actief het verschil maken, zorg dat je de driver seat zit want je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen toekomst en succes!